torsdag 18. oktober 2012

LYS I MØRKET



På oppdrag har jeg strikket "klær" til norgesglass.
Populært kalt lyslykt ;)

Strikket i rillestrikk på grove pinner, med passe antall masker 
(garn fra Sparkjøp) og pyntet med litt blondebånd.



Enda finere ble de med lys inni synes jeg :)



En annen del av oppdraget var å strikke trekk på en lampeskjerm.
Skjermen ble funnet på loppis og ribbet for alt som hadde med 70-tallet å gjøre.



Passe antall masker i rillestrikk........
Ble ganske kul den også ;)


Interiørstrikk på det beste ;) Håper du finner en plass til alt Fru Kristiansen ;)
Har du strikk i hjemmet???


Ha en lysende torsdag :)

KLÆM Guri

8 kommentarer:

Astrid sa...

Koselige! Garn og strikking er lunt nesten uansett det. :-)
God torsdag!

AvMeg sa...

Den lampeskjermen var jo knalltøff! Jeg har lenge hatt planer om å strikke til et Norgesglass (som lyslykt) - men det var det der med tida da :)

Tovepia sa...

Råstilig! Sannelig flink du!..den lampeskjermen var jo direkte lekker!
Faktisk ikke mye strikk på interiør her...pussig nok;)
Nyt dagen, klem fra mæ;)

Unknown sa...

Så tøft med den lampeskjermen. Og Norges glassene var tøffe, sjøl har eg hekla rundt et. Er bilde av den i bloggen min:)

Camilla sa...

Så flink du er :) Lite strikk her, men jeg har heklet en blonde til å ha på en lyslykt! :)

Synøve sa...

Så fine ting - spesielt inspirert av lampeskjermen:) Har strikket en jeg også for noen år siden, men denne var definitivt finere:) Klem

Petrinetrollmor sa...

Koz :)

Herlig bilde av familien !!!!

Elin sa...

Så fine lysgreier. :-) Her er det strikkeklær og et og annet pledd, ellers dårlig med strikkedetaljer. :-)

Jeg er noget fraværende for tiden, men kommer tilbake. Smått om senn. :-)

ha en fin kveld.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...