onsdag 8. februar 2012

IRIS - EN TOPPMODELL



I går var min til tider velvillige modell IRIS klar for nye oppdrag.
Noen luer har blitt produsert i løpet av januar,
og disse må jo vises fram ;)

Oppskriften er hentet hos Marion R :)

Hun har kalt den "Bæggy huv" og det stemmer det.

Konsentrert modell ;) 

En ble strikket i dobbel Sisu - to grønnfarger.

Fin felling på toppen av lua.

Den andre ble svart og lys/mørk blå. (Strikket i babyull.)

Denne er også strikket i babyull. Diverse grønne rester og svart :)
Da vi var ferdige med fotograferingen ville hun ha denne lua til odel og eie.
Vi får nå se om den blir brukt. Hun har nemlig "ullallergi" ;)

Luene er strikket i damestørrelse, og de virker å ha god passform.
(Fargene er tilnærmet riktige, i dårlig lys og blits osv osv)
Kjekt, lettvint TV/lese-bok-arbeid :)


Ha en flott lillelørdag :)

Klæm Guri

11 kommentarer:

gult hus i svingen sa...

Fine luer på ei flott jente:) Bæggy huv....stilig navn på denne lua:)

ha en flott dag, Guri:)

klæm Trine:)

Vores have sa...

Godmorgen Guri.
Flotte huer du har strikket - dejligt at have en model i huset.
Ønsker dig en god dag.
Knus Hanne Bente ♥

Bondekona sa...

Sånne luer kan man like!

Og sånn en flink modell!
:)

Synøve sa...

Finfine - praktiske - moderne - hva mer kan man forlange? Si meg; har dere ikke fjære-pinner der ute hos dere? Ja jeg kan samle til deg, men det aller beste er at du tar en tur når det blir marsfjære og sol og åpen tingstuo, da kan du boltre deg....:)) klem

Skjerstad sa...

Så fine luer !
Og modellen din er så sjarmerende :)
"Bæggy huv" var et perfekt navn på disse luene .
Likte denne formen på luene , kanskje jeg skal prøve meg på dem ... Først må jeg gjøre ferdig den lua jeg holder på med ;)

Takk for inspirasjon :)
Klem fra Janne

Marion sa...

Så hyggelig at du ville linke til siden min! Gøy å se hvordan andre strikker etter mine oppskrifter. De ble kjempefine! Veldig enkel og strikke pluss ett ganske raskt prosjekt;) Håper luene faller i smak hos mottakere;)
Jeg lenker dette innlegge til min FB side jeg;)
KLem fra Marion

Mormorfarmor Inger sa...

Flotte luer - flott modell! Sy fór i lua, så kan ho bruke den! Kanskje ikke så enkelt med den fasongen, men verdt å prøve :)

Klem klem

Camilla sa...

Du er så flink du Guri :)

Petrinetrollmor sa...

FLotte luer ! Men enda flottare modell !!

(nydelig headerbilde også !)

AvMeg sa...

Flott luer - "baggy" er jo tingen nå til de unge. Mitt hode er nok litt for gammelt til at jeg helt klarer å føle meg vel med den stilen, eller det kanskje er at jeg har et knappenåls hode?
Fin torsdag til deg :-)

Randi sa...

Så fine luer, og den mest sjarmerende modellen :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...