fredag 23. mars 2012

VINTERVIND



Nå er det en gang slik at man kan ikke klage på dårlig vær,
bare dårlige klær.......
men av og til må det være lov til å synes at nok er nok!



I Tidens Krav på onsdag 
stod følgende å lese om perioden fra 1. november 2011:


"Enda friskere har det blåst på Veiholmen på Smøla, 
som 2 av 3 dager i vinter har opplevd vindkast av kuling styrke eller mer.
Mens det forrige vinter ble målt stormkast 21 av de 135 dagene,
har man siden 1. november 2011 registrert 40 dager med stormkast."

(bilder fra Google)

Det hadde gjort seg med noen dager med vindstille og solskinn kjenner jeg ;)

Er det vind der du er??


Ha en stille fredag :)

Klæm Guri 

8 kommentarer:

Bente sa...

Jeg er en av dem som liker mye vær..men jeg kan også se at det kan bli for mye!
Her er det en mild bris,sola skinner,og vi har en uvanlig varm mars.

Camilla sa...

Jeg er egentlig litt misunnelig på alt været deres, men jeg hadde nok også blitt litt umotivert om det aldri var vindstille og solskinn! :( Så jeg føler med deg! Du får heller ta deg en tur sørover og besøke slektninger, dere er hjertlig velkommen! Her er det blikkstille og visstnok rekordvarmt (18 grader), også ble jeg overrasket av nordlyset i natt, det var stas! :) :) Sender litt finvær nordover, må dele litt på godene!

Skjerstad sa...

Syns det er veldig fascinerende med slike kraftige vindkast og sjø ! Men det kan jo bli litt for mye av det gode ;)

Her er det ikke så ille som hos dere, men nå vil jeg ha oppholdsvær !

God helg !
Klem fra Janne

Petrinetrollmor sa...

Hjelpe meg for eit vær dokke har der oppe. I skrivande stund, her på Sunnmøre er det vindstille og ikkje ein dråpe regn ! Så heldige er vi. Er du ikkje redd for å sleppe ut bonnja uten å tjore dei fast, når det bles so ? Eg måtte ha Barnum i band ein dag i luftegarden for at det bles slik, var redd han skulle fare til Himmels:)

Dokke fe sikker nydelig fint Påskevær :) Vi satser på det:))

klem

AvMeg sa...

Ohoj- det var mye vind og ofte... Her er sol og vindstille. Kunne sette meg ut i bikinien så varmt var det. Måtte det bare vare ...
Ha ei super helg med litt fint vær du også.
Klem :)

Bondekona sa...

I dag var det vel fint?!?

Her på Jæren er det finfin vår for tida!
:)

Langtvekkistan sa...

Vind her? Nei, errugæær'n??!

Ihvertfall ikke i skrivende stund...

Seksti delt på fem sa...

Det får'n si - friskt der ute for tida. Håper dere gå en roooolig vår og sommer i møte!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...