tirsdag 17. januar 2012

EN GAMMEL UFO HAR LANDET



For minst 2 - to år siden startet jeg på dette prosjektet.
En idè om et teppe med ruter, men med minimalt med montering.
Lat å sjø ;)
Valgte farger (strikket i Tove), tegnet opp rutemønsteret og satte i gang.


Det ble 11 striper inndelt i rutemønster.
Til slutt var planen å strikke en ensfarget kant 
rundt hele teppet - og der stoppet hele prosjektet opp
og ble liggende nedpakket.......


Helt til jeg kastet ballen prosjektet over i hendene på Mamma ;)
Hun sydde sammen remsene,
tovet teppet, heklet på kant rundt det hele
og slik ble det til slutt seende ut :))

Et skikkelig godt koseteppe på 205 * 120 cm :)



TUSEN TAKK FOR HJELPA 
MAMMA!!
Hadde sikkert tatt minst to år til før jeg hadde gjort det ;)


Ha en varm og god tirsdag :)

Klæm Guri

12 kommentarer:

Marte :) sa...

jeg kunne jo alltids ha gjort det for deg da Guri! ;) men jeg var liksom så opptatt med mitt nye strikkeprosjekt serru...
heldress til Arnt Erik.... ja,han blir nok fin! ;)

men jeg må si det ble riktig fint! så grattis med nytt teppe :)

mvh.Marte

Vores have sa...

Hej Guri.
Flot tæppe du / og din mor har lavet.
Ønsker dig en god dag.
Knus Hanne Bente ♥

Orlaug sa...

Grattis med nytt teppe!
Ser aldeles nydeleg, godt og varmt ut.....og so stort!

Anna GL (Ekte heimelaga) sa...

Herlig mor som bare gjør det! Men for henne var det jo et nytt prosjekt. ;)

Elin sa...

Kjempeflott teppe!

Er det veldig frekt av meg å gi min mamma det teppet jeg sliter med å få nok ruter til, få montert og kantet når det er julegava til henne anno 2010?? ;-)(hun fikk gavekort på teppet, lurt? nope)

Vel vel, ha en strålende dag!

Tonemor sa...

Det så virkelig ut som et deilig koselteppe som dere har laget.
Ønsker deg en fin dag
Klem Tone

Shy sa...

Kjempefint teppe. Eg har eit ufo-teppe liggjande...ventar på inspirasjon :)

Bringebær sa...

Det er så rart at det ofte er finishen som det er vanskeligst å få gjort! Resultatet ble strålende, grattis med nytt koseteppe :)

Hilde sa...

Så fint teppe! Deilig med det som blir ferdig :)
Jeg er i sluttspurten med en supergammel ufo som jeg plutselig fikk det for meg at jeg skulle ferdigstille. Så får vi se da, om den blir ferdig - og fortsatt passer (bare 12 år siden oppstart...)

Synøve sa...

Nydelig teppe:) Kan ikke være lat den som har strikket alt det der:)) Klem fra Rørosberta

Trådsnella sa...

Herlig med litt hjelp ;) mødre er godt å ha!!
Teppet er NYDELIG! Deilige farger

Klem klem

Alexia sa...

har hatt endel sånne prosjekter ja, som man plutselig går lei! Montering er kjeeeedelig, hehe! Og kanthekling. Ikke vært flink i hele tatt siste årene, venter på inspirasjon tror jeg. Men teppet ble knallfint. Fine farger, og likte mønsteret.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...