mandag 30. april 2012

UVELKOMMEN GJEST


Med de siste dagers finvær har det også kommet en "ny" form 
for kattelufting i Fjøset.
Det ene vinduet nede på kontoret står åpent
og Turbo går ut og inn (nesten) som hun vil selv.


I går kveld fikk vi oss en liten overraskelse........

Etter å ha vært og badet diverse små kropper, skulle vi gå opp på stua igjen for kveldskosen. Da vi kom opp i andre etasje møtte vi den godeste Turbo med en godbit i kjeften........ei halvdau mus!!

Gode råd var dyre, men som det handlekraftige husmora jeg er ;), tok jeg tak i de to nærmeste isboksene jeg fant og manøvrerte musa opp i dem. Katta selv var lettere forvirret og frustrert over at godbiten hadde forsvunnet, men ble etter litt om og men, med ut igjen sammen med musa.

Musa kviknet til under reisen gjennom Fjøset, men det ble gjort kort prosess da katt og mus kom ut i fri luft igjen.  På bildene over/under kan dere se snacksen bli fortært ;) Det var fort gjort.......


Gutta kledde på seg og måtte ut å sjekke fenomenet. 
Odin rett fra badet og i vinterdressen ;)


Hver smitt og smule var forsvunnet. Ikke et hår igjen.........
Flinke pusen ;)



Og slik går nå vårdagene ;)


Ha en mandag fri for overraskelser ;)

Klæm Guri


7 kommentarer:

Vores have sa...

Hej Guri.
Katte komme ofte med overraskelser til deres ejer ....mus / fugle / frøer m.m.
Ønsker dig en god dag / god ny uge.
Knus Hanne Bente

gult hus i svingen sa...

Jaaaaa vel, glad jeg ikke har katt i skrivende stund;)Selv om katter er "allrighte" dyr altså:)

Klem Trine

Synøve sa...

Hverdagsdramatikk av den barnevennlige typen vil jeg tro - all utsetting av leggetid er da trolig populært? Nyt mandagen - sol I DAG OGSÅ - ikke til å tro:)))Klem

R-15 sa...

I går fant jeg flaskepost! Fra en jente på Vei(d)holmen!! Artig!! :))

Skjerstad sa...

Hi hi ;) Ja dette er et kjent fenomen :) Artig med slike episoder syns jeg ! Og et utrolig fint bilde av Pusur over her også Guri ;)

Klem fra Janne og Milkshake ;)

Pia sa...

Ha ha, ja katt og mus hører vel liksom sammen...

Mormorfarmor Inger sa...

Liker ikke å se at katter verken tar mus eller fugler, men det er jo naturens gang... Egentlig er jeg mest glad for at de tar musene da ;)
Nydelig bilde av Pusur ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...