fredag 4. januar 2013

DET ER OVER FOR DENNE GANGEN



Jeg er veldig glad i julen,
men når januar første skoledag kommer er det over for min del.........


Jeg og Handyman brukte dagen i går til å kaste den ut.
Det aller beste er å få gjøre dette uten innblanding fra mine søte små.
Kontrollfriken meg må vite hva jeg pakker hvor, 
slik at jeg finner det igjen til neste år ;)

Da alle tomkassene ble båret opp på stua for å bli fulle igjen,
viste det seg at det var en kasse med nisser som ikke var pakket ut!
Kanskje jeg har mer enn nok julenisser når jeg ikke har savnet
noen av dem som lå i kassen........ ;)

Heldigvis slapp vi å støvsuge opp 4 kg med barnåler fra juletreet i år!
Etter mye om og men fra min side, gikk vi til innkjøp av plastikkjuletre i år.
Og det var vel verdt pengene får man si ;)


En liten kasse skal få stå på kjøkkenbenken noen dager,
for det er alltid noe julepynt som blir oversett ved første nedpakking ;)

Hvor lenge lever jula i januar hos deg??


Ha en strålende fredag :)
KLÆM Guri

7 kommentarer:

Skjerstad sa...

Ja er det ikke deilig !!
Å kaste ut jula..vi pleier å gjøre det 1.januar, men i år ble det 2.januar.
Ser akkurat nå at vi har glemt en rund duk på glassbordet, den er nemlig brun med oransje engler.Ikke spesielt julete, så det er vel forklaringen ;) Ellers så er jula rød her på Skjerstad.

Ha en strålende dag du også GURI :)
Klem fra Janne

Elin sa...

6. januar er det over og ut. Er nok litt tradisjonbunden der. :-D Riktignok gikk juletreet ut mye før i fjor, men det var et uhell.. eller katteangrep.

Ha en fin fredag

stallnilsen sa...

Jula var ute her 1. nyttårsdag, og nu venter æ på våren , og oppstart av drivhuset med frø planting.
Dagene blir merkbart ysere her i nord nu og det er deilig.
Ha ei fin helg, hilsen Lisbeth ;)

Tovepia sa...

Min jul forsvant 4.juledag..da har jeg fått nok:)) Ønsker å feire nyttår fri for jul, da ser jeg bare framover mot vår;) Jula er best i adventstida, spør du meg:)
God helgklem;)

Anonym sa...

Før i tida var det 20ende Knut som kasta jula ut. Inger

Hilde sa...

Her holder jula stand litt lenger. Regner med vi pakker den bort nå på søndag, og da er det tidligere enn vanlig. Men det er avhengig av at jeg får kommet meg på Ikea i morgen og kjøpt nye blanke plastkasser til julepynten. For det blir ikke aktuelt å pakke ned i de gamle pappeskene som mellomstasjon frem til jeg får handlet. Kanskje det da blir jul i hus til februar...? Nei, Ikea bør lokke strekt i morgen...
God helg!

Randi sa...

Her har jeg pakka ned jul og hivd ut treet i dag!! Var nok tidligere ute i fjor, i år følte jeg ikke at det hasta så. Men godt når det er gjort, så blir det trivelig å finne det frem igjen til neste jul! God helg!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...