søndag 4. september 2011

KROPPEN 6


Vi kjører på med litt mer kroppshår vi,
og denne gangen er turen kommet til 
ØYEBRYN

Øyebryn er det håret man har over øynene sine.

(alle bilder fra Google)


Den viktigste funksjonen for øyebrynene 
er å beskytte øyet fra bl.a. svette og regn, 
slik at det renner vekk og ned på siden av øyet.
(gode forutsetninger han her i alle fall ;))



Det finnes 4 hovedtyper for forming av øyebryn:
1. Nappe
2. Vokse
3. Barbering
4. Threading



Øyebryn som heves og senkes i raskt tempo er aksept av sosial kontakt.

Hvis du hever øyebrynene og holder dem hevet en stund,
er det uttrykk for overraskelse og beundring.

Når øyebrynene heves og det samtidig blunkes med det ene øyet, flørtes det.

I Japan derimot er det veldig upassende, 
ja nærmest skammelig å heve øyebrynene.



Det sies at man ALDRI skal stole på en mann med sammenvokste øyenbryn........
Stemmer kanskje i dette tilfellet????



Det lengste øyebrynet som er målt i verden er på
15,1 cm!!
Eieren er dama under her, Toshie Kawami fra Japan.
Hun bruker, etter eget utsagn, å gjemme det bak øret.........

Et vanlig øyebryn vokser i 4 mnd før det faller av.



Tror kanskje pusekatten skal få slippe å nappe brynene ;))
Den ser litt sorry ut stakkar.......


Ha en nappefri søndag :))

Klæm Guri :)

15 kommentarer:

tulipa sa...

:-)Nok en gang fantastiske bilder!
Må si du er tidlig oppe på en søndag!!
Så forresten et TV innslag fra Veiholmen i går. Driftig ordfører dere har på Smøla;)
Da går jeg og legger meg, ha en fin søndag!
:)

Vores have sa...

Hej Guri.
Sjove billeder du har sat ind.
Ønsker dig en god søndag.
Knus Hanne Bente ♥

Skjerstad sa...

He he :) Øyenbryn i alle mulige varianter .Det første bildet var min favoritt ;) Jeg napper ikke bryn, det er så tårevondt ! Men en øyenbrynsskjærer gjør samme nytten ;)

Klæmma fra Janne som ønsker deg en super dag :)

Elin sa...

Hehe, denne gangen skal ikke jeg engang si æsj. :-) Artig innlegg. :-) go'søndag!

Havfruen sa...

Kult:) Synes katta var finest av alle:)) Men jaggu finnes det masse forskjellig innen øyenbryn. Det er bra sikkert!
Nyt søndagen, klemmings:)

stallnilsen sa...

Enig med den Havfruen, at katta var det søteste ;)
Artig innlegg, ha en fin søndag, hilsen Lisbeth ;O)

Timotei sa...

He-he, ja her var det mye forskjellig innen øyebryn...Artig innlegg!

Shy sa...

Haha! Supert innlegg! Er spennt på neste innlegg om kroppsdelar? ;)

Zopp Design sa...

Vi har akkurat kommet oss på nett og feirer med et blogglotteri. Kom innom oss og bli med da vel. Flotte premier!!!

Siri sa...

Nazppe plukke gre klippe barbere...

Gleder meg til neste kroppsinnlegg!

gult hus i svingen sa...

Artig innlegg, Guri:) Du kommer nå på det!!!!! Øyebryn er noe herk, synes jeg, synes det skal bli moderne uten jeg:) Da slipper jeg alt styret med napping:)
Og innlegget under her, får sååå mange bilder i hodet av deg når du sier du ikke er grasiøs, hehehehehe:)
Har ALDRI kjøp treningsdvd jeg, men har kjøpt gymmatte, ergometersykkel, rockering, hoppetau og gode sko:) Blir alt dette brukt? NEI!

Søndagsklem fra Trine:)

Pia sa...

Ha ha, herlige bilder!

Hilde sa...

Fantastiske bilder!
Er glad i pinsetten min, jeg! Det er ikke mannen min da, men jeg tar han også for meg iblant. Litt justering bare ;o)

Mormorfarmor Inger sa...

Morsomme bilder!!
Hvor tar du det fra sier jeg bare :)

Fortsatt go' søndag og klem fra meg!

Bondekona sa...

Supre bilder!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...