torsdag 22. september 2011

NYTT I GAMMEL STIL


Her en dag var jeg så heldig å komme over noen broderipakker i gammel stil.

Og som dere ser, 
tok det ikke lang tid før jeg måtte starte produksjonen :)
Dette her er da diamantsøm......



Jeg kjøpte en pute med diamantsøm eller dobbelt korsting,
og en pute med klostersøm :)
(klostersøm: tellesøm som danner rektangulære, stjerne- og trappeformede mønstre. 
Brukes bl.a. i hardangersøm)


Tror de kommer til å passe perfekt inn blant alle teakmøblene våre på nystua ;)


Håper blogger snart blir fikset........
Er litt lei av å være utenfor det gode selskapet ;)

Ha en fargerik torsdag :)

Klæm Guri :)

11 kommentarer:

Skjerstad sa...

Du er inne hos meg :) Hurra ! Funker i dag i alle fall, så får vi håpe det er i orden nå da ;)

Dette blir jo perfekt til teak møblene :) Jeg er imponert , ser så tidkrevende ut . Men GØY ;)
Gleder meg til å se det i det rette element :)

Klæmma fra hu Janne

gult hus i svingen sa...

Du er inne hos meg også, lurer på hvem som står for tur til å få problemer med å vises nå jeg;)
Herlige ting du har fått tak i Guri:) Diamantsøm er raskt og greit da, men klostersøm har jeg aldri vært borti, bare sett det:)
Teakmøblene vil trives i dette selskapet:)
ha en fin dag på Veiholmen:) Her i Trondheim er været HELT herlig, mildt og vindstille:)

klem fra Trine:)

Vores have sa...

Hej Guri.
Flot broderi.
Hvad er der galt med din blog?
Måske skal du skifte browser evt. Google Chrome - den er der mindst problemer med.
Ønsker dig en god torsdag.
Knus Hanne Bente ♥

Hustvedts sa...

Snakk om retro :-) Ei sånn med diamantsting var fast innventar i sofaen i barndomshjemmet mitt.

Kos deg med broderinga! Klostersøm er koselig arbeid.

Kristin Kreativius sa...

Det blir stilige puter det! Gleder meg til å se teak-stuen fiks ferdig!!! ...Jeg lurer også på hva som er gæærnt med blogger? Du har sikkert prøvd å bytte nettleser eller? Jeg måtte slutte å bruke firefox, for da tulla blogger med meg. Så nå bruker jeg bare google chrome, og det funker bra.

fin dag til deg Guri! klemmer

Guri sa...

Jeg bruker Google Chrome, men kanskje jeg må legge det inn på nytt????

Petrinetrollmor sa...

Koselige broderier. Sjølv har eg to tepper i klostersaum som eg har liggane og som eg er bort i å syr på sånn dann og vann.

Husker første gang eg sydde diamantsaum. Husker det var kjempeartig og det gjekk fort:)

Meiner er snart klar for avreise. Han er så spent har klarer knapt å sitte stille! For ein ulldott :)

klem

Tovepia sa...

Skal si du kaster deg på de store oppgaver i broderisøm!
Nyt ettermiddagen, klem fra mæ;)

Bondekona sa...

Du har vært i mitt gode selskap hele tiden.
:)

Pia sa...

Du er vel innafor nå?;)

Elin sa...

Jammen var det godt du presiserte hva og hvordan de broderistilene var.. takker og bukker og går selvtilfreds ut fra at det var myntet på meg..hehe. :-D

ha en fin fredag.

Ps:jeg vet hva kors-sting er da.. :-D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...