torsdag 14. juli 2011

GURI-SPELET

I kveld er det klart for premieren av
FRU GURI AV EDØY
og dit skal jeg :))

Det er et utespill som foregår på Edøya
(der ferge og hurtigbåten legger til på Smøla).


Spillet foregår på GURISENTRET på Edøya,
på samme plassen som DENNE KONSERTEN var :)

Gurisentret er et kultur- og opplevelsessenter.
Det har en stor innendørs opplevelsesutstilling med tittelen "Møter med vinden",
som handler om vindkraft, mytologi og religionshistorie. 
ABSOLUTT VERDT ET BESØK!


Litt om spillet:
Dette er et historisk, utendørs spill om folket på Edøy for 800 år siden.
Handlingen er knyttet opp mot to historiske minnesmerker på Smøla,
Edøy Gamle Kirke og runesteinen KULISTEINEN (fra 1030).
Det handler om menneskers strev i høymiddelalderen for et verdig liv,
der det er en kvinne som setter dagsordenen :)


Edøy Gamle Kirke spiller en sentral rolle i spillet,
både som kulisse og som en del av historien/handlingen.
Her springer alle til for å slukke "brannen" :)
Det er en salig blanding av amatører og profesjonelle som er med og spiller.

(alle bilder lånt fra Goolge)

Aner ikke hvor mange ganger jeg har sett dette spillet,
men det er liksom noe som hører sommeren til :)

Forestillingen spilles 14.-17. juli og 21.-24. juli   kl. 18.00
Så har du muligheten: 
Ta deg en tur til Smøla og Edøya for en fantastisk opplevelse :))

Ha en fin torsdag :)

og husk i morgen kl. 12.00 er det trekning av 
GI BORT :))

Klæm Guri :)

9 kommentarer:

Siri sa...

Jeg har sett Guri-spelet. Det må vel være 10 år siden. Det regnet og var dritkaldt. Hele tiden. Vi brukte tre dager på å bli varme og tørre igjen. Likevel, det var verdt hver regndråpe - jeg kunne tenke meg å se det igjen, men i år blir det ikke noe av.

Kos deg maks!

gult hus i svingen sa...

Så herlig, Guri, du er oppkalt etter Guri av Edøy du da, skjønner jeg:)
Har ikke anledning i år jeg da, men neste år så....Reiser til Italia natt til søndag vi, sjø;)

Klæm fra Trine som gleder seg til trekking:)

Vores have sa...

Rigtig god fornøjelse - det lyder rigtig spændende.
Ha´en god torsdag.
Knus Hanne Bente

Havfruen sa...

Gurisenteret? Det burde vi hatt her også;)
Sikkert kjempeflott å få sett dette. Håper værgudene er med dere:)
Klem fra Guri

Tovepia sa...

Aldri sett det, burde sett det!
Tenk å ha et Guri-senter, høres så flott ut!!
Klemmings fra meg;)

Elin sa...

Blir nok litt langt, er jeg redd.. Visste ikke at du var SÅ gammel, forresten.. 800 år da gitt. :-D

Ser ut som noe jeg absolutt kunne tenkt meg å gå på. :-)

Hjertebank sa...

Spel hører sommeren til ;)

Elisabeth, innerst i veien sa...

Hallo, har du eget spel og kultursenter!? Flottings.

Mayen sa...

For en flott amfi tribune dere har! Kos deg med spelet, her er det Bukta festival(musikk) i 4 dg til ende. Vi bor i passeli avstand fraåsstedet og får live musikk når vi åpner vinduene;-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...