onsdag 13. juli 2011

SOMMERVÆRSYSLER

For tiden har naboene, og vi, besøk av noen søskenbarn,
og da er dørene åpne både hos Bestemor og Bestefar og i Fjøset.

Minstemann synes det kan være godt med litt selskap på tur til det andre huset,
og Nr 2 er den store helten for tia, og viser seg tilliten verdig ;)


Som dere ser på bildet over har det ikke vært det mest praktfulle været 
i manns minne på Nordvestlandet i sommer....

Så hva skal man finne på 
når dagene er grå 
med sur vind og klær på???
(poeten slår til   he he he....)

Dette kan du prøve :)


Lag en figur av dette stoffet,
kast den hardt i gulvet
og se hvor den spretter :))

Hva er nå dette??


SPRETTLEIRE!!
er tingen :)

Kjøpt på salg på Panduro med tanke for sånne dager :)
Enda har ingenting blitt knust, men leiren er ikke brukt opp........;)


Men i dag håper jeg på væromslag.
Handyman kommer hjem etter en mnd på havet,
og det er sol og glede i heimen :))

Og som dere ser på headingen har Snekkeren kommet på besøk.
Her skal det skje ting :))

Ha en flott onsdag :)

Klæm Guri :)


HUSK GI BORT I FJØSET - Trekning på fredag :)

14 kommentarer:

Bondekona sa...

Sprettleire?!?

kuuult...
:)

gult hus i svingen sa...

Det er nå alt mulig de finner på å da;;;;))))Tenk det...sprettleire?:) Utrolig og sikkert kjempeartig, lurt å ha noe i bakhånd når været ikke spiller på lag.
Skjønner det blir sol og glede når Handyman kommer hjem:)
Blir det takvinduer nå da, Guri:)

Gleder meg til å komme på besøk og se hvordan dere har det:)

Klæm Trine:)

Siri sa...

Vi reiser oppover lørdag og sprettleire... hm, kanskje noe det.
Ellers er vanlige sysler på Averøya, trasking i vått gress, telling av svarte snegler, hvem har fått flest flåttstikk, ludeo, yatzy og fisketur med bestefar.

Anonym sa...

Hei, og takk for kommentar inne hos meg.
Strever litt med nett og sånn:-)
Men det blir.
Leire som spretter høres skummelt ut.
Sikkert populært hos de minste.
Ha en fin dag.¨
Hilsen fra Gården og hagen ved Trollskolen.

Tovepia sa...

Sprettleire har jeg aldri hørt om, men sannelig var det noe å tenke på:O)
Ha en superdag, klem fra meg;)

Ann Kristin sa...

sprettleire?!! må jo være en super innendørs aktivitet! takk for tipset! :)
skjønner sååå godt at det er ekstra glede i heimen idag ja!! her er sjefen borte kun i 14 dager, men det er "hæla i taket å tenna i tapeten" tilstander når han endelig er hjemme!!
liker bloggen din veldig! :)
mvh AKGM

Havfruen sa...

Så kjempekoslig blogg du har:) Det første bildet var nydelig:)
Tror sannelig jeg må kjøpe meg sprettleire....for jeg hæler ikke å gå ut for å luke i hagen, hehe:) Iskaldt jo!!
Det er visst fare for sol imorgen, håper den skinner på deg også:)

Vores have sa...

Dejligt at lege med ler.
Håber snart at vejret bliver bedre både i Danmark og i Norge.
Ha´en god onsdag.
Knus Hanne Bente

Alexia sa...

Sprettleire gitt! Det tror jeg ungene skal få prøve, takk for tips!

Elin sa...

Nå har jeg hørt det også.. leire som spretter... :-D Hva du finner på!

Og for en poet! :-D

Mormorfarmor Inger sa...

Sprettleire var nytt!

Sola er her i dag skjønner du Guri. Sånn er det bare noen ganger. Men den kommer nok snart til deg!

Og titusentakker for flotte bilder jeg bestilte av deg! Kommer nok et lite innlegg på blogg etter hvert! Kjempefornøyd!!!

Klem Inger

Randi sa...

Sender senga i morgen, om du betale porto :p Moro med søskenbarnbesøk! det har Eskil hatt i dag og, bading og herjing :) Ha en fin kveld! KLEM.

Whitebite sa...

har aldri hørt om spretteleire!
men det er det kuuleste!

hobbyvimsa sa...

Så herlig bildet av to søsken som er glad i hverandre:)Skjønne!!

blir godt å få mannen hjem etter så lang tid tenker jeg.Har også en mann som jobber på nordsjøen,har flere ganger hvert vekk i 5 uker,og da er det glede i heimen når han kommer.Vi har alle godt av å savne hverandre innimellom:)

Nyt uken håper dere får bedre vær!!
Her har sommeren kommet i dag:)

klem linda:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...