lørdag 21. mai 2011

VÅR I FJÆRA

VÅR I FJÆRA

Æ lå me åpent vindu
ble vækt opp av søvn
av bølga som slo over bergan
med korte dype drønn

Blei liggan å lytt på sjøen
som kom me en vind
det va da æ forsto
de va fjæra sin poesi.....

D e vår i fjæra
Tjelden hørt æ i går
gåsa fløy no over her
i retning mot nord
vintern har vært lang
sommern i fjor va kort
Velkommen vår å sommer
te oss i år............






Nå har våren kommet skikkelig til Veiholmen :)
Bildene er fra turen i fjæra i går.

Teksten øverst er hentet fra en sang,
skrevet og sunget, av vår lokale trubadur Tonny Iversen.
Sjekk linken under så får du høre sangen,
samt se nydelige sommerbilder
fra mitt paradis Veiholmen :))


Skulle dere finne på å ta turen utover hit i sommer,
stikk innom i Fjøset da vel!! :))

Klæm Guri :)

7 kommentarer:

Tovepia sa...

Ja, kjæm æ te Veiholmen, så kjæm æ innom!!
Merkelig at det er vindstille idag også etter den vindkula i går kveld...da venter jeg bare på at sola skal varme landskapet:)
Kos dæ! Klem fra mæ;)

Siri sa...

Vi skal helt sikkert til Averøya og Kristiansund i hvert fall :-))

Mormorfarmor Inger sa...

Så flott det ser ut!
Og skulle jeg komme på de traktene, så klart jeg kommer innom!
Tenk så mye av Norges land jeg ikke har sett. Dette gjelder sikket de fleste av oss...
Her blåser det så romper og høns står rett til værs som døm sier :)

go' hælj og klem fra Østfold

Shy sa...

Fine vårbilder! Dersom eg reiser nordover til dine trakter, så skal eg spør etter fjøset;)

Datt sa...

Vår og fjære, mine to favoritter fra moder jord! :)

hobbyvimsa sa...

Å så bra dere har fått vår.koslige bilder:)

Herlige ord i den sangen:)

Ja jeg kom meg til Seljord på vårmesse,kjempe koslig dag

Ha en fin lørdag!!

Klem Linda;)

Whitebite sa...

herlig herlig!
Ingenting er vel som vakre vestlandet♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...