tirsdag 21. juni 2011

DET FLAKSER UNDER DYNA

I 4-5 tia natt til søndag da vi var på Buret,
ble Mamma vekket av ett stykk forskremt gutt.

Nr 1: Mamma d e en fuggel under dyna mi!!
Mamma: Hæ?? (ikke helt våknet fra dvalen)
Nr 1: D e en fuggel under dyna mi!! Æ trur d e ei kjøttmeis........
Mamma: Ja særli..... Kom hit å lægg dæ no......
(fremdeles litt i koma)

Stakkars Nr 1 måtte bare gjøre som Mamma sa.
For Mamma trodde at Nr 1 hadde drømt.......
(og orket ikke stå opp for å sjekke.......)


Så gikk det en liten stund........
Frrrrrrr.......frrrrrrr........frrrrrrr..........

Hva var det for en lyd?????

Mamma og Nr 1 stod opp, for dette måtte sjekkes.

Og hva annet enn en kjøttmeis svever høyt oppe under taket på Buret ;)
Det var ikke annet å gjøre 
enn å dukke hodet ned
gå i retning vinduet og åpne det på vidt gap
ha gardinene unna veien 
og foreta en forsiktig retrett
og håpe på det beste........

Heldigvis fant den veien ut selv ganske fort,
(uten at Nr 2 og Nr 3 våknet)
og Mamma la seg langflat og ba Nr 1 fint om unnskyldning 
for at hun ikke trodde på ham ;))

(bilder fra Google)

Så neste gang skal jeg stå opp å sjekke ;))

Er du kvikk og opplagt på den tia om natta?????

Ha en flaksefri tirsdag ;))

Klæm Guri :))

13 kommentarer:

Mamsens hus sa...

He, he, litt av et nattebesøk. ;)
Jeg hadde garantert reagert som deg.
Ha en strålende dag. :)

Elin sa...

haha :-D Ja, jeg hadde nok kommet til å sprette opp, lys våken og klar, for å følge guttungen til senga og skjekke ut DEN historien. Not. :-D


Herlig.

Synøve sa...

Her i huset har vi av og til kattebesøk inn vinduet på natta - kunne vært en spennende kombinasjon med din kjøttmeis:)) Garantert bratt oppvåkningskurve for de sovende vil jeg tro.... Fin dag i blåsten...:)

gult hus i svingen sa...

Er alltid parat jeg, uansett tid på døgnet;)
Kjøttmeis under dyna var spesielt da, hadde nok tvuilt jeg også:)
Fine bruktfunn under her, den stolen kan jo trekkes om, Guri:)

Ha en flott dag på Veiholmen, motorsykkeltur idga vel?

klæm Trine:)

Mayen sa...

Alltid kvikk på natta!! Vi bruker å få småfugler inn via takvinduene av og til, da må alle dører lukkes og håper at de finner veien ut selv! Og det går alltid greit, men de roter endel.. Igår kom min tamme kråke inn på kjøkkenet(døra stod åpen) og lurte på når hun skulle få mat..Ho blir bare tøffere og tøffere!! Ha en fin dag;-)

Skjerstad sa...

He he :) Litt spesielt tilfelle da ;)Ikke helt i vater jeg heller på natten ;) Du sperrer vel opp øynene og er lys våken neste gang ;)

Klem fra Janne

Tovepia sa...

Sannelig min hatt:O))

Petrinetrollmor sa...

Spørs om den ville ha igjen litt dun :))) Dyne av kjøttmeisdun, den hadde nok ikkje vore stor, tenker eg.

Ja, neste gang må du stå opp med ein gong :)

klem

Shy sa...

Huff og huff!
Eg hadde nok hatt samme reaksjon som deg. Det vil seie dautrøtt, og svært mistruisk!

Hilde sa...

Definitivt ikke kvikk og opplagt på den tida, nei! Det er ikke mye som kommer seg igjennom komatåka og inn i hodet for bearbeidelse på ei slik tid...

Unknown sa...

Hadde nok hoppet opp for å sjekke, kunne gjo være en tyv:)))))))))))
Har nettopp hatt besøk av ei skjære som har trippet helt inn på kjøkken til meg. Forsto ikke hva det var for en lyd som klikket over parketten.
Stakkaren va nok sulten:)

Whitebite sa...

nei, det blir vel litt drøyt å påstå at jeg er kvikk og opplagt midt på natta.. Du kan heller kalle det en komalignende tilstand.

Fugler under dyna? Ikkje bra!!

Randi sa...

Haha! Jeg er ikke særlig opplagt på den tida, og hadde nok reagert på samme måte! Men i går, da var jeg på loftet og rydda, og plutselig ropte Lars og det ble full panikk i heimen. Da hadde vi plutselig to svaler på besøk i stua. Skal si de flaksa , og gjorde fra seg både her og der :-S Den ene havna tilslutt nedi ei lampe (!) og den andre fikk jeg fanga. Hehe! Action!! :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...