onsdag 8. juni 2011

HVOR ER VÆRET??

Etter mitt innlegg i går om at
"Været var borte i tåka"
tror jeg det er på sin plass med en liten oppklaring :)
For Været er nemlig ikke vind og sol og sånne ting,
men et stedsnavn.......


Som dere kanskje vet er 
Smøla ei øy lengst nord i Møre og Romsdal.
For å komme til Smøla må du reise med ferge :)

Enda lengre ut i havet ligger
Veiholmen:)
Til høyre på kartet nedenfor ser dere en liten flik av Hitra

Satser dere på en langtur, og holder retningen ca mot vest,
blir det Island og Færøyene som blir neste landkjenningsplass :)


Selve Veiholmen er delt inn med ulike stedsnavn.

Det første du treffer på når du kommer utover er
INNER INNVEIEN.
Der bodde vi før vi flyttet til Fjøset.

Så kommer du til INNVEIEN,
og der ligger Fjøset ;))

Deretter kommer
YTTER INNVEIEN
(hvor barnehagen til Nr 3 ligger- kjempelang vei ;) )

Helt ytterst på veien ligger så
VÆRET
Der er den eldste bebyggelsen på Veiholmen.


Håper dette ble litt oppklarende 
og ikke bare medførte mer rot og forvirring ;))

Nedenfor er et flyfoto av bebyggelsen
Været :)
En skikkelig idyll,
enten det nå er storm eller stille.......


Sjekk gjerne innom i FJØSBUA mi :))

Har flere ting på gang som snart kommer dit........

Ha en finfin onsdag :)

Klæm Guri :)

6 kommentarer:

gult hus i svingen sa...

Meget oppklarende og meget godt forklart, Guri:) Laaaangt til veiholmen ja, det forstår jeg:) Men prisen for å komme seg dit er høy da, må bli en formue for dere å dra til Trondheim? Er det distriktspolitikk det heter;)

Skal legge meg til som følger i Fjøsbua jeg nå, ble avglemt sist:)

Klæm fra Trine.)

Skjerstad sa...

Så fin forklaring :) Jeg stusset litt på det med , været er borte i tåka ;) Ser jo så idyllisk ut . En gang kommer jeg , er bare så lite grunker og energi her for tiden .

Ønsker deg en fin dag Guri :)
Klem fra Janne

Shy sa...

Fin oppklaring og artige navn! På slike små plassar er det liksom eit nytt navn for kvar km :)

Tovepia sa...

Ja være eller ikke være, sier jeg, regner med det er vakkert på Været, så plutselig kommer jeg innom:O)
Været i Trondheim er sommervarmt, herlig;)

Randi sa...

Haha, ja ganske så høye toner i den sangen! Jeg har aldri vært på Smøla, men på Færøyene har jeg vært! Der var det knallfint! Her har det vært nydelig vær i dag, men nå ble det brått slutt! Regn og vind, igjen! Men nå er det Oda i Trollheimen så da koser vi oss inne! Ha en fin kveld! Klem.

Whitebite sa...

aha ja.
jaja,sånn ja.
Uansett jeg fokuserte mest på dette med tåka jeg da.
Vakkert Vær!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...