onsdag 15. juni 2011

KARI

En ny modell
måtte hentes fram fra glemselen,
for å få vist fram min siste strikkepinnekreasjon.

Her er altså
KARI
Dukka mi fra da jeg var lita (på 70-tallet)
i tidsriktig morgenkåpe sydd av min mormor :)
I disse retrotider er hun jo helt in ;))


Det jeg da skulle vise fram,
var denne babylua :)


Str 0-3 mnd,
så hodet til min mest brukte modell, Nr 3, er litt i største laget ;)


Lua er strikket i perlestrikk og rettstrikk,
men det er kanten rundt lua
som gjør den så artig :)



Som dere kan se har Kari levd et hardt liv,
med lokal frisør (både på hodet og på øyevippene)
og til dels hard manikyr (delvis avklipte fingertupper),
men hun har sin helt egen sjarm ;)

Men hovedgrunnen til at hun ble valgt som modell denne gangen, 
var nok størrelsen på hodet (les: håret). 
Dukkene nå til dags er jo født uten hår..........


Har du igjen noen av dine leker???

Ha en solfylt torsdag :)

Klæm Guri :)

13 kommentarer:

Whitebite sa...

supersøt lue! elsker slike luer med noe ekstra foran!
stakkar dukke da.Tror ikke jeg vil leke med deg, hvis det er så hardhendt du er?!
klem og god natt♥

Skjerstad sa...

Så fin lue :)Og ja dukkehårklipping er klassisk . Hadde en dukke som var skamklipt jeg også ( Viktoria ;) . Men jeg klipte håret på min søster og jeg ! Det vokste heldigvis ut igjen ;)
Klæmma fra Janne

gult hus i svingen sa...

Superfin lue, Guri:) Og så artig dine foreldre har tatt vare på den dukka da:) Rikkedukka mi ble nok kasta, men henne gjorde jeg akkurat det samme med, klippa håret inn til issen....det vokste IKKE ut igjen, og som jeg husker øyenvipper var det heller lite med:) Husker jeg øgså strikka skjerf og lue til henne i en enkle modell;)
Artig med sånne barndomsminner. Dukkene nå likner babyer de, rart, jentene får da tidsnok smake på morsoppgaven;)
Liker disse morgen innleggene dine jeg, Guri:)

Klæm fra Trine:)

Berre Kristin sa...

Søt hue! Og dokka var, om ikkje søt kanskje så..herleg sjarmerande:)

Bringebær sa...

Vakker lue! Lekene er pakket bort på loftet hos mamma og pappa, men gleder meg veldig til å åpne de gamle eskene når sambo og jeg får oss eget hus!

Vores have sa...

Rigtig sød hue og dukke.
Du er super kreativ.
Ha´en god torsdag.
Regnvejr her + 14,5 grader.
Knus Hanne Bente

Mormorfarmor Inger sa...

Herlig Kari-dukke! Jeg har en dukke fra 50-tallet. Kjempefin! Men med merkelig sveis ja, takket være undertegnede ;)
Nydelig lue!!!

Randi sa...

Kjempefin lue! men dokka har nok levd et hardt liv ja!! :p Samme sveis som jeg laga på storesøster si dukke. Det var ikke særlig populært... :)

Hildemiho sa...

lua var super søt - så flink du er! og søte lille kari som har levd et hardt liv...hihi hun hadde jo lekker kåpe da. og hvis jeg ikke husker helt feil så hadde jeg og dukker som etterhvert mistet litt hår stakkars...hihi

Elin sa...

Herlig!

Som den hamstreren (hamsteren) jeg er så har jeg endel leker fra da jeg var barn ja. ...men det er tross alt ikke så lenge siden 70-tallet, er det vel? ;-)

Mamsens hus sa...

Herlig dukke.
Måtte le når du skrev om den lokale frisøren. ;)
Dukkene mine ble også klippet, og gjerne flere ganger.
Kjempe fin lue. :)

hobbyvimsa sa...

Heisann!!

Nydelig lue,du er god med pinnene:)

Herlig dukke som selvsagt er hyper moderne i den morgen kåpen:)

God helg!!

Klem linda:)

Datt sa...

Så fin babylue! Men det distraherer dessverre ikke fra den superskumle dukka!! :-O

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...